3 věci, které se nám na naší práci líbí nejvíce

13. května 2022

Jejich území je kreativní, jejich tempo je akční. Jejich protivníky jsou hraniční termíny a nerozhodní klienti. To je naše práce. Ne vždy je to lízání medu. Přesto je to náš největší hnací motor a pondělky nám u ní nevadí.

Inzeráty slibují kávu, firemní snídani nebo dynamický tým. Je toho ale mnohem víc. A my vám řekneme co. Z řad account manažerů, grafiků a manažerů sociálních médií jsme vybrali zástupce, kteří v práci našli své 3 hlavní hnací motory.

Zástupce account manažerů Lili

1. KDYŽ VĚCI ZAČNOU DÁVAT SMYSL A NÁPAD NA BRAINSTORMING ZAČNE VYDĚLÁVAT PENÍZE.

Nejvíce mě fascinuje proces tvorby. Začíná to na schůzce s klientem, který nám dává instrukce, a končí něčím fyzickým – hmatatelným. Baví mě organizovat tvůrčí dílnu, kde se mísí a kombinují kreativci. Baví mě být racionální v jejich nápadech – z hlediska rozpočtu, počasí, konkurence… Baví mě být hlasem klienta, kdy (zejména při delší spolupráci) vím, co na nápad řekne, ještě než se dostane k prezentaci. Baví mě vyhledávat, zkoumat, telefonovat a prezentovat náš nápad ostatním prodejcům a nadchnout je pro něj alespoň tak jako nás (pokud je to možné).
Baví mě sedět u reportů a poslouchat prodejní výsledky po kampani. 

2. KDYŽ SE NÁM PODAŘÍ „ZACHRÁNIT“ KLIENTA PŘED NÍM SAMOTNÝM.

Když smysluplná kreativita, odvážnější nápad a hezká grafika zvítězí nad emocemi.

3. KDYŽ SE KLIENT STANE PARTNEREM

Jako účetní jsem v kontaktu s klienty po většinu každého pracovního dne. Píšeme si, telefonujeme, pijeme kávu, bavíme se o úspěších, průserech, číslech, nápadech, penězích, myšlenkách… To všechno je mnohem, mnohem, mnohem příjemnější, když na druhé straně sedí člověk, se kterým se můžeme smát a jsme na stejné vlně. Moje práce je skvělá, protože mi do života pravidelně přináší skvělé lidi, jejich inspirativní projekty a s nimi spojené nové výzvy.

Zástupce grafiků Aďo

1. KDYŽ SE NÁM OPRAVDU PODAŘÍ SDĚLIT TISÍC SLOV JEDNÍM VIZUÁLNÍM VYJÁDŘENÍM.

Pracujeme na kampani, klient chce na malém reklamním čtverečku představit 10 firemních benefitů, 20 odpovědí na nejčastější otázky a celou ústavu Slovenské republiky… V takových chvílích je to těžké a ne každého klienta se podaří přesvědčit, že je to moc. Ale jsou úspěšné momenty, kdy se nám podaří (často díky čilému brainstormingu s kolegy) vytvořit vizuál, který potřebuje minimum textu, ale má maximální spokojenost klienta. Tyto momenty mi připomínají, jak důležitá a nedoceněná je vizuální komunikace.

2. KDYŽ DÁVÁME SPOLEČNOSTI TVÁŘ

Návrh loga byl vždy mou oblíbenou součástí grafického designu. Není to snadné, ale přesto je to nesmírně poutavé. Často se stává, že logo je první stránkou společnosti, se kterou se zákazník setká. Logo je v podstatě natažená ruka projektu/společnosti/startupu směrem k zákazníkovi, který hledá někoho, komu by svěřil svůj zájem (a peníze).
Proto je nesmírně důležité zacházet s touto stránkou moudře a s pochopením. Baví mě hledat tvář značky, která bude vypadat skvěle na vizitce nebo na ocase soukromého letadla.

3. KDYŽ KLIENT VĚŘÍ V NAŠE SCHOPNOSTI (NEBO MU TO ŘEKNE LILI).

Ačkoli k nám mnoho klientů přichází s myšlenkou „potřebujeme vás“, často se setkáváme s tím, že nás přišli spíše přesvědčit o své vlastní definici úspěšného marketingu. Proto je vždy skvělé, když naši účetní začnou kouzlit svými úžasnými schopnostmi a přesvědčí klienta, že existuje důvod, proč je každý z nás v Gangu a proč sedíme na svých specifických židlích, na kterých všichni dřepíme už několik let.

Zástupce manažerů sociálních médií Nika

1. KDYŽ OBSAH NENÍ JEN O GRAFICE

Vyrazit něco natočit a předat to klientovi je skvělé. Ještě víc, když je klient s výsledkem spokojený. Můžeme do toho dát kousek sebe a má to pak úplně jinou atmosféru. Baví mě také podílet se na výrobě fotografií, vymýšlet dekorace a hrát si se světly. Při takové činnosti uteče 4 -5 hodin jako nic. 

2. INSPIRACE VŠUDE KOLEM

Když v každodenním životě vidíme vhled, který pak můžeme aplikovat na obsahový plán. Tím lépe, když vidíte, kolik lidí se s ním ztotožňuje.

3. NE STEREOTYP

Kdybych měl říct jednu věc, která se mi nelíbí, tak je to stereotyp. A toho se tady opravdu bát nemusím. I když jsou klienti stejní, práce je vždycky něčím jiná. Nové focení, nová kreativa, jiné kampaně a zábava s kolegy, kteří jsou někdy spíš kamarádi než kolegové. 

THE END

Nebo ne? Pokud vás článek zaujal a máte dotazy, kontaktujte nás. Sledujte Gang na ponožkách nebo se přihlaste k odběru newsletteru.