Marketing ti přinese nové zákazníky. Marketing ti pomůže prodávat. Marketing tě zviditelní. Marketing je cesta. Je to tak, ale přesto možná stále váháš. Váháš, jestli tvůj byznys potřebuje marketing. Věříš mýtům.
My ti představíme 5 těch nejčastějších. Přisvítíme si na ně a doufáme, že své váhání nakonec přehodnotíš.
Chápeme. To ovšem neznamená, že je to ztráta času. Nebo peněz. Malé společnosti si pouze musí marketingové aktivity pořádně promyslet a naplánovat. To se dá s detailním marketingovým plánem, kde se sleduje každá spuštěná aktivita. Jen tak lze rychle eliminovat jakýkoli zádrhel a opravit jej. Když se tak stane a plán funguje, firmy mají najednou více času. I peněz.
Pravda je: „Sociální sítě jsou dostupný a efektivní marketingový nástroj.“ Pozornost zákazníka získáš tam, kde tě bude vidět. A na sociálních sítích nejsou pouze děti a mileniálové.
Platforem je mnoho a každá má své specifické publikum. Je tedy více než pravděpodobné, že tě tam tvá cílová skupina zachytí. Nemluvě o tom, že ti sociální sítě nabízejí nástroje pro online nákupy, které návštěvníky povedou na tvou webstránku.
Jasně, je to možné. Díky výkonnostním kampaním a nafouknutému budgetu. Je to však neudržitelné a krátkodobé řešení. Dobrý marketing vyžaduje dlouhodobý proces, ve kterém se soustředíš na získání povědomí, udržení dobré reputace značky a spokojených zákazníků, kteří se budou opakovaně vracet. Toho lze dosáhnout dlouhodobými postupy, správným SEO a obsahem, což je otázka několika let.
Mýtus jak Brno! Konzistentnost je klíčová při budování povědomí o značce. Pravidelná a rozpoznatelná komunikace je mantrou dobrého marketingu. Zákazník totiž zapomíná, netuší, s čím si informace spojuje, ztrácí zájem. Aby se tak nestalo, potřebuješ čistou a jasnou komunikaci, která už z dálky bude křičet jméno tvé značky a lidé ji budou evidovat. Používej proto stejný styl komunikace napříč celým online i offline prostorem.
Ne, jen slepě postovat na sociální sítě nestačí, o tom marketing není. Je o odhodlání, výzkumu trhu a zkušenostech s tím, co funguje a co ne. Kvalita vyhrává nad kvantitou. A ta pokrývá velmi mnoho sfér. Obchodně-marketingové strategie, grafický design, copywriting, analýzu dat, e-mail marketing… Dokážeš tohle všechno sám? Pokud ano, gratulujeme, jsi jeden z mála.
Pokud ne, vždy jsme tady pro tebe. Protože pokud se marketing nedělá nebo se nedělá správně, pomalu, ale jistě ztrácíš zákazníky. Přijde někdo jiný, kdo věnuje marketingu více času anebo ho prostě umí lépe. A ty chceš být přece lepší než jiní.
A s tím ti pomůžeme my.
Nebo ne?
Pokud tě článek zaujal a máš dotazy, napiš nám. Sleduj Gang na sockách nebo odebírej newsletter.