Buďte klientem, kterého agentura miluje

4. června 2019

Jsou měsíce, kdy klientovi voláte častěji než svému příteli nebo manželce. Vytvoření soudržného vztahu, v němž táhnete za jeden provaz (čti cíl), je nezbytné. Starý fotbalový marketér, Daniel Ogilvy, to věděl už dávno. Inspirováni jeho názory a s přidanou hodnotou na základě našich zkušeností píšeme tuto radu pro vás, milí klienti.

Vyberte si tu správnou agenturu

Neberte první agenturu, která na vás vyskočí z vyhledávače. Zeptejte se svých přátel na jejich zkušenosti, projděte si agentury, požádejte o doporučení. Nebo: Líbí se vám reklama? V online, tištěné nebo na webu? Líbí se vám firemní profil společnosti na sociálních sítích? Zeptejte se přímo jich.

Odpovězte, chceme vaši zpětnou vazbu

Konstruktivní zpětná vazba nás posouvá vpřed. Nás, a tedy i vás. Není nic horšího, než když klient nereaguje. Nemáte zájem? Nechce? Vypadněte. Každý klient je jiný. Někteří dávají přednost osobním schůzkám, jiní chtějí psát nekonečné e-maily. Ptáme se, jaký styl komunikace vám vyhovuje. Tak odpovězte.

Pokud schůzka končí slovy – to je ale frajer – víme, žejsme na stejné vlně. Chemie musí fungovat už na první schůzce. Budeme se potkávat často a je mnohem snazší poslat člověka, se kterým si rozumíme, do háje.

Buďte odvážní

Odvážní klienti jsou obdarováni výsledky. Adidas Slovakia nebo Phillip Morris Slovakia našemu výrobnímu týmu nesvazují ruce. Jejich zadání je rozsáhlé a naše nápady vítají s otevřenou náručí. Výsledkem jsou projekty, o kterých se mluví.

Nepoužívejte pingpong

Vězte, že děláme práci, za kterou si stojíme. Neposíláme vizuály jen proto, aby byly. Naši copywriteři nepíší kopie jen proto, aby byly. Naši designéři nekreslí jen proto, aby byli. Za výstupy, které dostáváme, si stojíme. Dejte tu bílou víc bílou, dejte ta písmena trochu doprava a ten čtverec trochu doleva. Ne, to nechceme slyšet.

 

Řekněte nám vše o svém produktu

Potřebujeme znát váš produkt zezadu, zepředu, zleva i zprava. Kdo je vaše konkurence, čím jste výjimeční. Co je cílem vaší kampaně nebo komunikace na ponožkách? Jaký je váš největší přínos a proč by lidé měli vašemu produktu důvěřovat? Chceme se o vás dozvědět více jako o ženě i matce. Je to možné? Ano, je to možné.

 

Neposílejte e-maily

Chápeme, že ve velkých společnostech musí schvalování projít několika úrovněmi. Nemusí ho však vidět jednatel, hlavní jednatel, spolupředseda, viceprezident, nejvyšší prezident, manažer manažer a manažer globu. Snažte se vybudovat schvalování na maximálně 2 úrovních. Celý proces se tím urychlí.

 

Trust

Pokud se rozhodnete svěřit svůj marketing agentuře, důvěřujte jí. Dejte jí svůj názor, nechte ji argumentovat. Sleduje trendy, má zkušenosti a tým reklamních nadšenců.

Ani my nejsme dokonalí. Máme své termíny, své povahy a svérázy. Budeme rádi, když nám na rovinu řeknete, s čím nejste spokojeni. Vyhneme se tak zbytečným komplikacím.

THE END

Nebo ne? Pokud vás článek zaujal a máte dotazy, kontaktujte nás. Sledujte Gang na ponožkách nebo se přihlaste k odběru newsletteru.