Digitální nadšenci listují stránkami knih

6. prosince 2019

Jejich oči jsou nadšené, když je necháte po celodenním zírání na monitor procházet papírové stránky knih. Přinášíme vám seznam (ne)marketingových knih, které nás inspirovaly, motivovaly, daly nám facku nebo jsme je prostě přečetli na jeden zátah.

Matthew Inman: Proč je moje kočka působivější než vaše dítě

Vtipný komiks pro všechny milující (ne)rodiče. Barevné příběhy o tom, jak držet dítě, pokud jste to ještě nikdy nedělali. A také o tom, jak pohodlně spát vedle kočky. Nenechte se zmást veselými návody, hledejte pod nimi podstatu. Miminka jsou hrozná, kočky jsou fantastické.

Tip: Miro

Stephen King: O psaní

Autobiografie úspěšného Američana, autora hororů, sci-fi a fantasy. Popisuje svůj životní příběh od mládí až po současnost. O jeho vztahu s matkou, prvních přátelstvích, začátcích novinářské práce a prvních výdělcích za dopisy. Kniha obsahuje podprahové, meziřádkové a přímočaré rady pro novináře a copywritery.

Tip: Zuzana

Tim Marshall: Vězni geografie

Bestseller, v němž autor spojuje historii, geografii a politiku. Že hory, oceány a řeky ovlivňují rozhodování politiků? Mohou Spojené státy vděčit za svůj úspěch své izolované poloze mezi dvěma oceány? Z jakého důvodu usiluje Čína o Jihočínské moře?

 

V pokrokové éřesdílíme názor, že geografie již nehraje roli při vytváření moderních dějin. Inteligentní Tim vás v této publikaci vyvede z tohoto omylu. Fakta podává tak poutavě, že se vám vlijí do hlavy. Pokud se vám hlava zapaří nad anglickými texty, Martinez …najdete také ve slovenštině.

Tip: Dominik

Miles Young: Ogilvy o reklamě v digitálním věku

Marketingová bible od praotce marketingu Daniela Ogilvyho. Původní dílo bylo napsáno před více než 30 lety, ale v digitálním věku volalo po aktualizaci. Postaral se o to Miles Young.

 

V knize najdete kapitoly o tvorbě obsahu a o tom, proč je tak důležitá. O kreativitě, brainstormingu, rozhodování a důvěře v agenturu. A také o tom, jak zásadní jsou pro reklamu čísla. Nejen marketingová, ale i ekonomická čísla. Příklady starých (a černobílých) reklamních kampaní pro světové značky, jako je Louis Vuitton nebo Coca-Cola. Pro prváky učebnice, pro marketéry Ogilvy o reklamě.

Tip: Lubo

Jakub Ryška & Pavel Šplíchal: Úvod do současného trapasu

Tip od českých kolegů. Pokud máte rádi lehce čtivé knihy, u kterých vám cukají koutky úst, nebo pokud si prostě neplánujete večer před spaním zatěžovat hlavu Gogolovými Mrtvými dušemi, zkuste to.

Bohatě ilustrovaná, téměř komiksová kniha čerpá z příspěvků na blogu Blogprigl.cz. (Ne)jemně misantropický děj vykládá na stůl charakteristiky generace Y. Generace, která plní firemní open space a hipsterské kavárny. Generace, která je někdy důležitá jako hovno na lopatě.

Trocha sebereflexe – a možná se v ní najdete. 🙂

Tip: Dominik

Austin Kleon: Krást jako umělec

Pokud si ukládáte myšlenky, citáty nebo máte prasátko na inspiraci, v bestselleru New York Times Austina Kleona jich najdete hned několik. Knihu zhltnete za jeden večer. Osvěžená typografickými stránkami a veselými náčrtky vypráví o tom, jaké to je být opravdu kreativní.

 

O„přípustném“ plagiátorství v digitálním světě. O tom, že kreativita je tvrdý oříšek. O tom, že nejste jediní, kdo několik hodin zírá na prázdnou stránku. O Kleonově desateru přikázání pro všechny kreativní duše. Hudebník, designér a textař.

Tip: Ľubka

Hanya Yanagihara: Hana Yahaharová: Malý život

Kniha vás emocionálně vyždímá. A když jste citlivější povahy, rozčiluje vás nespravedlnost a vaše fantazie vám v hlavě vytváří velké scénáře, přečtěte si ji. Příběhy čtyř amerických spolužáků, pro které New York uvařil intriky mocného řádu. O jejich povahách, mezilidských vztazích, špatném zacházení a zneužívání. Autor podrobně rozebírá osudy jednotlivých postav. Možná až příliš. Hutná kniha plná psychologických charakteristik.

Typ.

Pokud jste se před týdnem ptali kolegů v kanceláři, codát svému příteli nebo manželce pod stromeček, odpověď zněla: knihu. Přihoďte ponožky nebo pyžamo. Pokud byste potřebovali další tipy na dárky nebo chtěli zabalit dárek pod stromeček. kreativní marketing, zavolejte nám.

THE END

Nebo ne? Pokud vás článek zaujal a máte dotazy, kontaktujte nás. Sledujte Gang na ponožkách nebo se přihlaste k odběru newsletteru.