Když má kreativní agentura reklamního smogu dost, hledá jiné alternativy propagace svých klientů. Pouliční umění lidem nevadí. Myšlenka, kterou nese, je hlubší. Není laciný a šablonovitý.

Když má kreativní agentura reklamního smogu dost, hledá jiné alternativy propagace svých klientů. Pouliční umění lidem nevadí. Myšlenka, kterou nese, je hlubší. Není laciný a šablonovitý.
Ve spolupráci s naším klientem Excelent, ATELIEREM XIII a reklamní agenturou Triad se nám podařilo zkrášlit bratislavskou Obchodní ulici. Povídali jsme si se Zuzanou Imrichovou, brand manažerkou společnosti Excelent, a Jurajem Ličkem, zakladatelem společnosti. ATELIER XIII.
Kdo je autorem nápadu vytvořit takové pouliční umělecké dílo?
JL: Nápad vznikal postupně a společně. Bojujeme proti vizuálnímu smogu a street art považujeme v tomto případě za dobrou zbraň.
ZI: Značka Excelent již dlouho komunikuje koncept #yourway. Je otevřená kreativním návrhům a ráda dělá věci jinak. To byl také důvod, proč jsme šli do této spolupráce.
Jak jste vybírali umělce, se kterými budete spolupracovat?
JL: Kluci. Viktor Feher a Samuel Velebný dlouhodobě spolupracuje s ATELIER XIII. V jejich dílech se často skrývá hlubší poselství. A my jsme ho potřebovali přenést na zeď.
ZI: Obchodní ulice je místem, kde se již dlouho setkávají různé kultury. Žijí a baví se tu mladí studenti, denně tudy projdou tisíce lidí. Zároveň je to jedno z ikonických míst našeho hlavního města, které je označováno za kýč nebo plné vizuálního smogu. V poslední době se o něm opakovaně píše v médiích v souvislosti s vandalismem a násilím.
Rozhodli jsme se změnit věci „po svém“. Oslovili jsme lidi, kteří se už léta zabývají zkrášlováním veřejného prostoru.
Co bylo dobré, se šířilo dál. Časopis Strategy zhodnotil naše malování v měsíci srpnu za nejkreativnější kampaň v kategorii OUT OF HOME.. Napsal o nás Startitup, Refresher i Strategie. Ano, můžeme!
Nebo ne? Pokud vás článek zaujal a máte dotazy, kontaktujte nás. Sledujte Gang na ponožkách nebo se přihlaste k odběru newsletteru.