Jak jsme malovali zeď na Obchodní ulici

23. října 2018

Když má kreativní agentura reklamního smogu dost, hledá jiné alternativy propagace svých klientů. Pouliční umění lidem nevadí. Myšlenka, kterou nese, je hlubší. Není laciný a šablonovitý.

Ve spolupráci s naším klientem Excelent, ATELIEREM XIII a reklamní agenturou Triad se nám podařilo zkrášlit bratislavskou Obchodní ulici. Povídali jsme si se Zuzanou Imrichovou, brand manažerkou společnosti Excelent, a Jurajem Ličkem, zakladatelem společnosti. ATELIER XIII.

 

Kdo je autorem nápadu vytvořit takové pouliční umělecké dílo?

JL: Nápad vznikal postupně a společně. Bojujeme proti vizuálnímu smogu a street art považujeme v tomto případě za dobrou zbraň.

ZI: Značka Excelent již dlouho komunikuje koncept #yourway. Je otevřená kreativním návrhům a ráda dělá věci jinak. To byl také důvod, proč jsme šli do této spolupráce.

Jak jste vybírali umělce, se kterými budete spolupracovat?

JL: Kluci. Viktor Feher a Samuel Velebný dlouhodobě spolupracuje s ATELIER XIII. V jejich dílech se často skrývá hlubší poselství. A my jsme ho potřebovali přenést na zeď.

Proč jste si vybrali právě toto místo?

ZI: Obchodní ulice je místem, kde se již dlouho setkávají různé kultury. Žijí a baví se tu mladí studenti, denně tudy projdou tisíce lidí. Zároveň je to jedno z ikonických míst našeho hlavního města, které je označováno za kýč nebo plné vizuálního smogu. V poslední době se o něm opakovaně píše v médiích v souvislosti s vandalismem a násilím.

Rozhodli jsme se změnit věci „po svém“. Oslovili jsme lidi, kteří se už léta zabývají zkrášlováním veřejného prostoru.

A vítězem se stává
Ta dá. Kreativní parta.

Co bylo dobré, se šířilo dál. Časopis Strategy zhodnotil naše malování v měsíci srpnu za nejkreativnější kampaň v kategorii OUT OF HOME.. Napsal o nás Startitup, Refresher i Strategie. Ano, můžeme!

THE END

Nebo ne? Pokud vás článek zaujal a máte dotazy, kontaktujte nás. Sledujte Gang na ponožkách nebo se přihlaste k odběru newsletteru.