Život gangu | Logo jako součást firemní identity info@kreativgang.cz
logo symbol firmy

Logo není lego

27. listopadu 2020

Logo není lego. Neposkládáš ho za 3 hodiny, ani nezboříš za 2 minuty. Logo je symbol, který bude dlouho součástí tvé firmy, odráží její vizi a hodnoty. Věnuj mu proto dostatečnou pozornost a nedávej ho vytvářet lúzrům. Aby to nedopadlo takto:

Logo jako součást firemní identity

Pojmy logo a firemní identita spolu souvisí. Firemní identita zahrnuje všechno, co si pod značkou představíš. Barvy, tvary, emoce, historii, vizi i energii. Jde o celkové vystupování firmy vůči okolitému prostředí. Korporátní nebo firemní identita obsahuje i vnitrofiremní vztahy, pravidla a procesy. Logo je součástí firemní identity. Je to symbol toho, jak společnost vidí sebe a také jak si přeje, aby ji viděli ostatní.

Když se řekne Red Bull, vidíš 2 býky stojící proti sobě. Když se řekne Apple, představíš si jablko. To nakouslé. Logo je úzce propojeno se značkou, jejím příběhem, tvůrci, pozadím a produktem či službou, které nabízí. Logo je vizuální umbakarna značky.

 

Proč nové logo?

Klient přichází do marketingové agentury, protože potřebuje:

– nové logo pro nově vznikající společnost,

– úplně nové logo pro etablovanou společnost,

– redizajn aktuálního loga.

Redizajn aktuálního loga většinou klienti požadují v čase, když došlo k přerodu společnosti, její modernizaci nebo logo už nereflektuje vize a hodnoty firmy. Redizajn odpovídá také na technologický růst  – dobrou čitelnost loga na malých displejích, jeho zjednodušení. I světové brandy procházely ve své historii redizajny svých log. Podívej se jak se vyvíjely logotypy Apple, Volkswagenu nebo BMW.

Klientský brief a vřelý rozhovor jako základní kámen úspěchu

Pokud má klient zájem o spolupráci na tvorbě loga s naší agenturou, na začátku vyplní agenturní brief. Ten na prvním osobním setkání otevíráme a začínáme se ptát. Alfou a omegou při tvorbě loga je pochopení společnosti, produktu, samotné značky. Intenzivní rozhovor klient vs. marketingová agentura je nevyhnutný krok při tvorbě loga. Ptáme se, jaké značky sa klientovi líbí. Také jestli existuje nějaká symbolika nebo background spojený se značkou – historický nebo emoční. Zajímá nás jak chce komunikovat. Vážně? Luxusně? Hravě? Empaticky? Tady platí, kdo se moc ptá, ten se moc doví.

tvorba loga

Unikátní koncepty

Kreatívní proces při tvorbě loga si vyžaduje čas. Art director odpovědný za tvorbu nové identity se inspiruje, nasává energii značky, snaží se proniknout do jejího DNA. Jeho prvním vizuálním výstupem jsou unikátní koncepty logotypů.

Následuje krátká prezentace (většinou) třech syrových návrhů loga. Zákazník v ní kromě návrhů loga získavá i mock-upy aplikované na segment, v kterém pracuje. Tyto mock-upy ukazují klientovi použitelnost loga v daném segmentu. Klient z konceptů vybírá jeden návrh, který sa zpracovává do finální podoby.

Grande finále

Cesta do finále je protkaná feedbacky, vylepšeními a úpravami. Po finálním vyladení získává klient od nás dokument – logo manuál. V rámci něj jsou definovány alternativní verze loga (pro různé využití v online, offline, .. ), správné a nesprávné použití loga, ochranné zóny loga, …

Pokud si myslíte, že logo je krátký proces, ani nekoukejte na naši skvělou práci. Pokud chcete identitu, která váš brand bude doprovázet dlouhodobě a skutečně bude odrážet vaše vize a snahy, přijďte k nám do Gangu. Do akční marketingové agentury v Praze, Žilině, Bratislavě, nebo v Sydney.

The end

Nebo ne?
Pokud tě článek zaujal a máš dotazy, napiš nám. Sleduj Gang na sockách nebo odebírej newsletter.

Podobné články