Marketingová strategie COVID-19: Jak dělat marketing během karantény a vyhnout se krizi?

11. května 2020

Mnoho společností snižuje své náklady, kde to jen jde. Je to pochopitelné, protože společnost je plná strachu a očekávání.

Důležité je však uvědomovat si realitu a neskrývat se před ní. Smířit se se ztrátou některých klientů a nezbláznit se z toho. Mnoho firem prostě musí snižovat náklady, ať už chtějí, nebo ne. Neberte to tragicky, ale hledejte ve své nabídce služby, které pomohou firmám růst i v době krize. I my v Gangu neustále přemýšlíme, jak dělat věci lépe, jak podpořit naše klienty, jak jim pomoci v těžkých časech.

Kromě opatření, která jsme přijali pro podnikatele, jsme pro vás sepsali několik rad, jak postupovat. funkční marketing i během karantény.

Upravte svou marketingovou strategii

V běžné hektické době zbývá na marketingovou strategii a její vyhodnocení vždy málo času. Našim klientům proto doporučujeme využít karanténu a čas navíc na její úpravu. Promyslete si kampaň, která může přinést skutečné výsledky. Promyslete, jaká média budou nejlépe fungovat a zároveň budou cenově dostupná. Nastavte si měření úspěšnosti kampaní a neponechávejte je náhodě.

Nebojte se investovat do médií

Ceny mediálního prostoru klesají snad každým dnem. Nebojte se využít příležitosti zviditelnit se za čtvrtinu běžné ceny. Ceny televizních, tiskových, rozhlasových nebo jiných spotů klesly. Využijte toho ve svůj prospěch. Pokud můžete, kupte si mediální prostor nyní i na další období. Vymyslete vhodnou strategii, jak toho využít, a buďte firmou, která v době krize roste.

Příprava špičkové online kampaně

Nepřestáváme se divit, jakým způsobem klesají ceny v online marketingu. Sociální sítě mají obrovský posun za rekordně nízké ceny. Studie ukazují, že právě ty společnosti, které investovaly do budování značky v době krize, mají po krizi mnohonásobně lepší výsledky. Je pravda, že všichni řeší karanténu a problémy s ní spojené. Nemělo by se však zapomínat, že karanténa či krize jednou skončí.

Otázkou tedy je, zda po něm začnete od nuly, nebo budete značku budovat během něj. Naše doporučení je jasné. Marketing je dlouhodobá činnost a přestat s ní dnes, ovlivní obchod a prodej zítra, pozítří i za rok.

Online marketing je levnější než před krizí, přestože zákazníci tráví na internetu více času. Najděte správný způsob, jak zákazníky pobavit, pomoci jim nebo podpořit komunitu. Pokud to uděláte dobře, zákazníci si vás zapamatují a budou vás při nákupu preferovat.

Nezapomínejme, že úspěšní jsou ti, kteří v době krize reagují. Společnost McKinsey ve své studii sledovala 1 000 amerických firem během poslední recese. Ze studie vyplývá, že firmy, které investovaly do marketingu a přistupovaly k problému dlouhodobě, byly po krizi úspěšnější a rostly.

Situace na trhu se změnila. Doba se změnila. Změnil se způsob, jakým společnosti přistupují k tématu Covid-19 a k současné situaci. Moudří marketingoví manažeři nebo agentury intuitivně a empaticky přizpůsobují komunikaci svých klientů tak, aby byla úspěšná. Buďte pozitivní, ale ne ignorantští.

My v gangu myslíme dlouhodobě, ne krátkodobě. Sami jsme zvědaví, co nová situace přinese a jaký bude marketing po ní. Koneckonců nezapomínejme, že z krize vyšli vítězové.

THE END

Nebo ne? Pokud vás článek zaujal a máte dotazy, kontaktujte nás. Sledujte Gang na ponožkách nebo se přihlaste k odběru newsletteru.