Proces výroby kmene aneb nalezení sochy Davida v kusu mramoru

6. července 2022

Malý obrázek s obrovskou silou. Logo je nosným prvkem celé značky, dává jí tvář. My mu dáváme tvář. Návrh loga je doménou našich grafiků a ti mají osvědčený postup, o který se s vámi nyní podělíme. Máte kávu? Jdeme na to.

Porozumění značce

Připravili jsme pro klienta návrhový brief, který poskytuje základní představu o pozadí projektu. Odpovídá na jednoduché otázky, které nám pomohou lépe si představit myšlenku, cílovou skupinu nebo to, čeho chce vizuálními prvky dosáhnout. Důležitý je také osobní rozhovor, ale brief soustřeďuje vše potřebné, k čemu se pak můžeme vrátit.

Bez průzkumu to nejde

Abychom mohli vytvářet loga, která se neztratí v davu a půjdou s dobou, musíme zkoumat, jakým stylem se odvětví řídí. Kam směřuje? Jaké techniky se používají? Jakmile toto vše zjistíme, můžeme definovat barvy, tvary a typografii loga. Grafici to tedy vědí, my ostatní jsme jen hosté.

Náčrty, náčrty, náčrty

Vyvrcholení designového brainstormingu. Tužka, papír, uvolněná mysl. Ve vlaku, v kavárně, v čekárně, v baru. Skicování je nejzábavnější částí procesu a často končí stovkami skic na několika stránkách papíru. Hotová mapa designérovy mysli. Vybírají se ty nejlepší a na nich se staví.

Digitalizace návrhu

Vybrané skici se naskenují a zobrazí v počítači. Dostanou čistší a propracovanější podobu. Dochází ke skutečné alchymii míchání barev, typografie a doplňků, které doplňují myšlenku značky. Tři favorité dostanou zelenou, ocitnou se na maketách, aby klient viděl jejich sladění na konkrétních místech. Před odevzdáním návrhů ještě probíhá interní zpětná vazba s ostatními designéry a antidesignéry. Tento krok je často překvapivě cenný. Poté návrhy posuneme klientovi.

Zpětná vazba a štípání kamene

I když může být designér s prvním kolem návrhů spokojen, zpětná vazba od klienta může často požadovanou myšlenku lépe upřesnit. Někdy však klienta zachráníme před ním samotným a ukážeme mu, co ve vizuálním světě funguje a co ne. Hledáme průsečík mezi představou klienta a myslí našeho (často tvrdohlavého) designéra.

Nabité a nenabité

Všechny planety se seřadily, na obloze jsou správné hvězdy, vane příznivý vítr. Klient je spokojený a my jsme našli sochu Davida v kusu mramoru. Vytvoříme finální logo, komplexní design manuál a předáme klientovi balíček formátů a exportů všech verzí loga. Bude mít k dispozici zdrojová data pro tisk nebo případné úpravy, rastrové soubory ve vysokém rozlišení pro přímé použití, písma a manuál s pravidly, zákazy a příklady použití.

Klient je spokojený, my jsme spokojení, značka má novou tvář. Tito spokojení klienti u nás našli tu svou.

Takže už víte, co se stane, když dáme značkám tvář. Pokud chcete originální, jedinečné a zapamatovatelné logo, ozvěte se nám. Budete vidět.

THE END

Nebo ne? Pokud vás článek zaujal a máte dotazy, kontaktujte nás. Sledujte Gang na ponožkách nebo se přihlaste k odběru newsletteru.