Reference | LEGO | Akční marketingová agentura Kreativ Gang info@kreativgang.cz

LEGO

      KREATIVA                        KAMPAŇ

Zadání znělo jasně: „THINK BIG!“ A my jsme se nechali unést až do vesmíru.

Nešlo nám o to jen něco bezmyšlenkovitě vystřelit do vesmíru a prohlásit to za kampaň. Chtěli jsme vytvořit myšlenku, chtěli jsme zapojit děti. Rozhodli jsme se, že cokoli pošleme do vesmíru a co se vrátí zpět, bude věnováno budoucím inženýrům, vědcům a snílkům. Chceme jim pomoci „dotknout se hvězd“, dodat jim sílu z vesmíru – prostřednictvím minifigurky, která odcestovala do vesmíru.

A jak na to reagoval klient? Klient nás podpořil, aby jsme šli ještě dál. Proto jsme do vesmíru poslali celkem 1000 minifigurek LEGO.

Jak probíhal let?

3 balóny, 3 raketoplány, 1 000 minifigurek. Legonauti vystoupali do výšky až 35 564 metrů. Start byl z Malých Bielic nedaleko města Partizánske. Na svou vzrušující cestu se vydali v otevřených raketoplánech a přistáli na 3 různých místech. Celou tuto neuvěřitelnou expedici během letu non-stop zachytávali dvě kamery!

Design raketoplánu, kalkulace, tým

Jaký projekt, tolik lidí, tolik stráveného času. Přípravy trvaly půl roku.

Na začátku bylo 5 návrhů – 5 skic. Pracovali na nich průmysloví designeři a na finální konstrukci pracoval Český institut informatiky, robotiky a kybernetiky z ČVUT.

Nemohli jsme se splést ani o milimetr, ani o miligram. Raketoplán byl vyroben špičkovou technologií z kompozitů a uhlíkového vlákna, které se používají u letadel nebo ve Formuli 1.

Na naší vesmírné výpravě pracovali lidé z Xtendu https://xtenddesign.com/ spolupracující s NASA nebo dokonce ti, kteří vypouštějí družice do vesmíru pomocí Muskovy Falcon9 – https://www.spacemanic.com/. Proč? Protože celý raketoplán včetně posádky mohl bezpečně vzniknout, odletět a přistát pouze tehdy, pokud splní přísné hmotnostní limity a vše bude konstrukčně naplánováno do posledního detailu. A na to jsme potřebovali mít v týmu ty největší odborníky na vesmír v Česko-Slovensku.

Co všechno jsme dělali?

Vytvořili jsme microsite www.epickalegovyhra.cz / www.epickalegovyhra.sk a realizovali samotnou spotřebitelskou soutěž – registraci, losování, rozesílání výher. Připravili jsme několik verzí TV spotů. Kompletní online marketing, spolupráce s influencery a design a výroba dárkových balení šly také pod naší réžií. Kreativita a idea kampaně napomohly i při otevření LEGO shopu v pražské Alze. Naše epická LEGO výhra se stala virální a rychle se dostala do celého světa.“

Jak mohly děti získat svou minifigurku z vesmíru?

Naším úkolem bylo také podnítit povědomí o značce mezi dětmi a zvýšit návštěvnost prodejen. Proto jsme vymysleli jednoduchou mechaniku. Kupte jakoukoli stavebnici LEGO (opravdu jakoukoli!), zaregistrujte účtenku na microsite a počkejte, až vás vylosujeme. Poté vám domů pošleme krásný balíček, ve kterém najdete legonauta spolu s certifikátem obsahujícím informace o letu a unikátní číslo minifigurky.

Jsme vděční za tuto epickou příležitost a stejně tak děkujeme všem, kteří se na tomto projektu podíleli. Byla to práce jak z jiného vesmíru!

Special thanks to:

SOSA – za organizaci letu, přistání a dohled
CIIRC CVUT – za výrobu raketoplánů
Jan Spratek / Planetum – za odborný dohled
Xtend – za tvorbu designu raketoplánů a idey
Kreativ Gang – za brutální týmovou práci

Chceš i ty kampaň, která přináší výsledky?

LÍBÍ SE TI NAŠE PRÁCE?