Reference | LEGO | Akční marketingová agentura Kreativ Gang info@kreativgang.cz

Druhým rokem jsme čelili vesmírné výzvě

      KREATIVA     KAMPAŇ     WEB

Naší ambicí bylo letět opět do vesmíru, stejně jako loni, ale tentokrát jsme chtěli kampaň posunout na vyšší level a aktivněji zapojit soutěžící. Zaměřili jsme se na kreativitu, se kterou je LEGO úzce spjato, a proto jsme nechali tvorbu minifigurek právě na soutěžících. Bylo na nich, jestli si vytvoří postavičku, která se jim bude podobat, nebo se  při jejím sestavování odvážou. Každá minifigurka byla jedinečná – někdo vytvořil astronauta, jiný punkáče s růžovými kalhoty. Výhercům jsme jejich minifigurky poskládali, posadili na palubu rakety a vystřelili rovnou do vesmíru.

Let do vesmíru


Raketoplán s 360 minifigurkami odstartoval svou cestu do vesmíru v pátek 9. srpna 2024 v 9:29 z letiště v Malých Bielicích na Slovensku. Proletěl celkem 65 km, dosáhl maximální výšky 35 km a odolal teplotám až -56 stupňů Celsia. Celý let byl zdokumentován vícero kamerami a po více než dvouhodinovém letu přistál v obci Svodov v Levickém okrese.

3,2,1 start!


Start rakety sledovalo více než 80 dětí z mateřské školy v Partizánském a z Vesmírného denního kempu v Trenčíně. Děti byly z celé akce nadšené, zejména z odletu rakety. Množství otázek ohledně odletu, průběhu letu a přistání svědčilo o jejich fascinaci a přirozeném zájmu o vesmír, který odlet rakety s LEGO minifigurkami ještě více podpořil. Ticho během přednášky o odletu rakety bylo tak intenzivní, že se dalo krájet. Na památku si děti odnesly domů vesmírnou LEGO raketu, kterou si postavily během eventu, ale i malý LEGO dárek. Dárky jim na poličce v dětském pokoji vždy připomenou nezapomenutelný vesmírný LEGO zážitek.

Co jsme do toho dali my z Kreativ gangu?

 

Pro potřeby soutěže jsme připravili stránky www.legosoutez.cz a www.legosutaz.sk. Kampaň podpořily i televizní spoty a vizuály, které jsme nasadili v online prostoru i v maloobchodních provozech.

Důležitou součástí komunikace byl i influencer marketing, v jehož rámci jsme spolupracovali s 48 influencery v České republice a na Slovensku. Influenceři vyprodukovali celkem 117 kreativních výstupů ke zvýšení povědomí o soutěži. Mezi známé tváře, se kterými jsme spolupracovali, patří například Jitka Boho, 2 on the way, Petr Říbal, Jakub Destro, Kristýna Tormová, Jovinečko, Fero Joke a Baša Števulová.

Kampaň neběžela jen na sociálních sítích, kde jsme využili formáty jako reels, stories a posty, o LEGO Space bylo slyšet i v rádiu, podcastech, ve vlozích na YouTube. Dokonce se objevila i v článcích! Výstupy z kampaně tak zaručily široký mediální zásah.

Jak jste mohli poslat svoji personalizovanou minifigurku do vesmíru?

 

Soutěž probíhala od 1. května do 31. července 2024. Prvním krokem bylo zakoupit jakoukoli LEGO stavebnici v kamenném nebo online obchodě. Následně bylo třeba zaregistrovat účtenku na stránce www.legosoutez.cz a vytvořit si vlastní personalizovanou minifigurku. Soutěžící měli možnost vybrat si pokrývku hlavy, obličej, tělo a kalhoty, což umožnilo vytvořit více než 78 000 různých variant minifigurek. Po této fázi soutěžící jen čekali, zda se na ně usměje štěstí. Kromě šance poslat svoji minifigurku do vesmíru se každý den soutěžilo 5 LEGO stavebnic.

Máme po kampani co oslavovat?

 

Jasně! Dokonce několik věcí! Podle dat z microsite víme, že rodiny strávily u tvorby minifigurek výrazný čas, čímž jsme díky kampani posílili brand experience se značkou LEGO.

Každá třetí návštěva soutěžní stránky vedla k registraci. Už deset dní před koncem soutěže jsme překonali počet registrovaných účtenek z loňského roku. Naší intenzivní komunikací jsme vytvořili pocit naléhavosti a FOMO, což ještě v poslední den soutěže způsobilo rekordní počet registrací.

Zaletět si do vesmíru s LEGO už se stalo tradicí a jsme rádi, že jsme měli možnost zažít to podruhé.

Chceš i ty kampaň, která přináší výsledky?

LÍBÍ SE TI NAŠE PRÁCE?