Let do vesmíru
Raketoplán s 360 minifigurkami odstartoval do vesmíru v pátek 9. srpna 2024 v 9:29 z letiště v Malých Bielicích. Uletěl celkem 65 km, dosáhl maximální výšky 35 km a odolal teplotám až -56 stupňů Celsia. Celý let byl dokumentován několika kamerami a po více než dvou hodinách letu přistál v obci Svodov v okrese Levice.
3,2,1 start!
Start rakety sledovalo více než 80 dětí z mateřské školy v Partizánském a z Denního vesmírného tábora v Trenčíně. Děti byly z celé akce, zejména ze startu rakety, nadšené. Množství otázek o startu, letu a přistání svědčilo o jejich fascinaci a přirozeném zájmu o vesmír, díky čemuž byl odlet rakety s minifigurkami LEGO ještě napínavější. Ticho při přednášce o odletu rakety bylo tak intenzivní, až bylo ohlušující. Na památku si děti odnesly domů vesmírnou LEGO raketu, kterou během akce vytvořily, a malý LEGO dárek. Tyto vzpomínky jim budou navždy připomínat nezapomenutelné zážitky z vesmírné LEGO akce na poličce v dětském pokoji.
Co jsme do něj vložili my, členové Kreativu?
Pro účely soutěže jsme připravili webové stránky www.legosutaz.sk a www.legosoutez.cz. Kampaň byla podpořena také televizními spoty a vizuály, které jsme rozmístili v online prostoru a v prodejnách.
Důležitou součástí komunikace byl také influencer marketing, v rámci kterého jsme spolupracovali se 48 influencery v České republice a na Slovensku. Influenceři vytvořili 117 kreativních výstupů s cílem zvýšit povědomí o soutěži. Mezi známé tváře, se kterými jsme spolupracovali, patří Jitka Boho, 2 na cestě, Petr Říbal, Jakub Destro, Kristína Tormová, Jovinečko, Fero Joke a Baša Števulová.
Kampaně probíhaly nejen na sociálních sítích, kde jsme používali formáty, jako jsou natáčení, příběhy a příspěvky, ale LEGO Space zaznělo také v rádiu, podcastech, vlogách, na YouTube a objevilo se v článcích. Výstupy z kampaně tak zajistily široký mediální dosah.
Je po kampani důvod k oslavám?
Ano, a důvodů k oslavě je více než jen jeden. Z údajů z webových stránek víme, že rodiny strávily tvorbou značný čas, a díky kampani jsme posílili zážitek se značkou LEGO.
Každá třetí návštěva stránky soutěže vedla k registraci. Deset dní před koncem soutěže jsme již překonali počet registrovaných účtenek z loňského roku. Naše intenzivní komunikace vyvolala pocit naléhavosti a FOMO, což v poslední den soutěže způsobilo rekordní počet registrací.
Jsme potěšeni, že se nám již druhý rok po sobě podařilo letět do vesmíru se společností LEGO. Stále nás to baví!