Druhý rok po sobě jsme se utkali s vesmírnou výzvou LEGO.

Kampaň Kreativa Web

Naší ambicí bylo opět letět do vesmíru, stejně jako loni, ale tentokrát jsme chtěli kampaň posunout na vyšší úroveň a aktivněji zapojit soutěžící. Zaměřili jsme se na kreativitu, se kterou je společnost LEGO úzce spjata, takže jsme tvorbu minifigurek nechali na samotných soutěžících. Bylo na soutěžících, aby vytvořili figurku, která se jim bude podobat, nebo aby se zcela zbavili dohadů o její stavbě. Každá minifigurka byla jedinečná – někdo vytvořil astronauta, jiný pankáče s růžovými kalhotami. Vítězové měli své minifigurky sestavit, posadit na palubu rakety a vystřelit přímo do vesmíru.

Let do vesmíru

Raketoplán s 360 minifigurkami odstartoval do vesmíru v pátek 9. srpna 2024 v 9:29 z letiště v Malých Bielicích. Uletěl celkem 65 km, dosáhl maximální výšky 35 km a odolal teplotám až -56 stupňů Celsia. Celý let byl dokumentován několika kamerami a po více než dvou hodinách letu přistál v obci Svodov v okrese Levice.

3,2,1 start!

Start rakety sledovalo více než 80 dětí z mateřské školy v Partizánském a z Denního vesmírného tábora v Trenčíně. Děti byly z celé akce, zejména ze startu rakety, nadšené. Množství otázek o startu, letu a přistání svědčilo o jejich fascinaci a přirozeném zájmu o vesmír, díky čemuž byl odlet rakety s minifigurkami LEGO ještě napínavější. Ticho při přednášce o odletu rakety bylo tak intenzivní, až bylo ohlušující. Na památku si děti odnesly domů vesmírnou LEGO raketu, kterou během akce vytvořily, a malý LEGO dárek. Tyto vzpomínky jim budou navždy připomínat nezapomenutelné zážitky z vesmírné LEGO akce na poličce v dětském pokoji.

Co jsme do něj vložili my, členové Kreativu?

Pro účely soutěže jsme připravili webové stránky www.legosutaz.sk a www.legosoutez.cz. Kampaň byla podpořena také televizními spoty a vizuály, které jsme rozmístili v online prostoru a v prodejnách.

Důležitou součástí komunikace byl také influencer marketing, v rámci kterého jsme spolupracovali se 48 influencery v České republice a na Slovensku. Influenceři vytvořili 117 kreativních výstupů s cílem zvýšit povědomí o soutěži. Mezi známé tváře, se kterými jsme spolupracovali, patří Jitka Boho, 2 na cestě, Petr Říbal, Jakub Destro, Kristína Tormová, Jovinečko, Fero Joke a Baša Števulová.

Kampaně probíhaly nejen na sociálních sítích, kde jsme používali formáty, jako jsou natáčení, příběhy a příspěvky, ale LEGO Space zaznělo také v rádiu, podcastech, vlogách, na YouTube a objevilo se v článcích. Výstupy z kampaně tak zajistily široký mediální dosah.

Je po kampani důvod k oslavám?

Ano, a důvodů k oslavě je více než jen jeden. Z údajů z webových stránek víme, že rodiny strávily tvorbou značný čas, a díky kampani jsme posílili zážitek se značkou LEGO.

Každá třetí návštěva stránky soutěže vedla k registraci. Deset dní před koncem soutěže jsme již překonali počet registrovaných účtenek z loňského roku. Naše intenzivní komunikace vyvolala pocit naléhavosti a FOMO, což v poslední den soutěže způsobilo rekordní počet registrací.

Jsme potěšeni, že se nám již druhý rok po sobě podařilo letět do vesmíru se společností LEGO. Stále nás to baví!

Chcete kampaň, která bude mít výsledky?

Nezávazná konzultace?