Reference | Akční marketingová agentura Kreativ Gang info@kreativgang.cz

Slovenský Skauting

BRANDING     KREATIVA     VIDEO

 

Skauting je dobrodružství. A dobrodružstvím byla i cesta k nové vizuální identitě, kterou jsme společně vytvořili.

Slovenský skauting je tradiční, ale mladá organizace. Je to neziskovka s dobrými hodnotami, která motivuje mladé dělat smysluplné věci. Proto by i její vizuální identita by měla být víc fresh, víc motivující pro mladé generace. A tak jsme ji zmodernizovali. Nebyl to pro nás komerční projekt, ale příjemná změna a výzva udělat věci moderněji a lépe.

Tato cesta nám trvala více než 400 dní. Dali jsme si na ní mnoho kreativních zastávek, setkali se s množstvím zpětné vazby, překonali výzvy. Po 36 variacích loga, 1 brandovém videu a 90 stránkovém brand manuálu jsme dosáhli cíle.

Začali jsme logem. Vycházeli jsme z původního znaku a ponechali jsme jeho tradiční symboliku. Lilie je zjednodušena na minimalistickou ikonu, je založena na silných obloukových liniích v tmavomodré barvě, přičemž její výplň tvoří modrá a žlutá barva, ty odkazují na původní skautský znak.

Nové logo se nyní dá používat v digitálu, v tiskovinách, v kampaních i na merch. Dává nám možnost vkládat do něj barevné ilustrace. Jednoduše se animuje a ztvárňuje různými uměleckými technikami.

Vytvořili jsme také množství šablon, se kterými mohou interní grafici skautů snadno pracovat. Proč je to důležité? Jednoduše proto, že Slovenský skauting má základny a oddíly v regionech po celém Slovensku, ve více než 80 lokalitách. Vizuály se tomu nyní mohou přizpůsobit.

S logem jde ruku v ruce i úderný claim. Tak jsme vymysleli takový, který by komunikoval to, o čem celý skauting je. Že funguje jako příprava na život. A odkazuje i na původní skautské heslo – „Buď připraven/á!“

A stejně jako u loga, i tady si hrajeme. S předponami. Můžeme být vtipní, burcující, motivující. Můžeme být čímkoli. Claim i skauting nám to dovolí.

Vizuální identity děláme nejraději, čestné skautské! Své by o tom věděl hlavně náš art director Fuxo, který se dokonce stal jedním z kmotrů Slovenského skautingu. Ten to celé krásně shrnul při představení nové identity Skautů v Novej Cvernovke:

„Naposledy byl refresh značky udělán před 14 lety a za tu dobu se svět změnil. Každá organizace potřebuje být v tomto přetlaku informací rozpoznatelná pro svou cílovou skupinu. I slovenský skauting potřeboval po tak dlouhé době osvěžit vzhled, aby byl atraktivní pro současnou generaci.“

Naše cesta tu nekončí, ale pokračuje umístěním se v shortlistu tendru pro celosvětový skauting. Kdo ví, možná se opět uvidíme na jejím šťastném konci. Držte nám palce!

LÍBÍ SE TI NAŠE PRÁCE?