Život gangu | BLOG | Virtualní influencerská agentura info@kreativgang.cz
Virtuální influenceři

Virtuální influenceři

9. února 2021

Konečně influencer dle vašich představ.

Trendy v marketingu se velmi rychle mění.  Virtuální influenceři jsou novinkou ve světě Instagramu  a my vám rádi jako „virtual influencerská agentura“  vytvoříme avatara na míru.

Virtuální influenceři gif

Co nebo kdo jsou virtuální influenceři?

Zadefinovali bychom je jako fiktivní postavu či digitální osobnost, vygenerovanou počítačem. Jejich cílem je co najlépe napodobnit autentickost fyzického člověka, zvířete, věci.. To může na jedné straně vyvolat smíšené pocity, ale na straně druhé otevírá značkám možnosti, které s reálnými influenceri nejsou možné. Virtuální influencer může propagovat jakoukoliv značku na jakémkoliv místě. Není tedy problém být s různými značkami na různých místech ve stejném čase. Neexistují zde žádné časové omezení.

Jak je může využít firma?

První možnost je klasická krátkodobá spolupráce. Jejím výsledkem vzniká dohodnutý počet sponzorovaných příspěvků. Reklamu tedy vidí sledovatelé na profilu influencera. Druhá možnosť je kampaň na určité časové období. Funguje to úplně stejně, jako u reálných lidí. Vymyslí se cíl kampaně a zpropaguje se. Třetí možností je vlastní influencer značky, který působí jako ambasador firmy. Touto cestou sa vydal například známý fast foodový řetězec KFC. Jejich avatar reflektuje zakladatele Colonela Harland Sanderse. I když se na Instagramu ocitl pouze na několik týdnů, stal se mezi sledovateli obrovským fenoménem.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Kentucky Fried Chicken (@kfc)

Člověk je tvor omylný

Pokud si stále kladete otázku proč je výhodnější pracovat s virtuálním avatarem více než s reálným, hned odpovíme.

Reálný influencer je přece jenom člověk a je to člověk omylný. Často sa stává, že řekne nebo udělá něco, čím si „slíznevlnu kritiky ze strany jeho followerů. To potom neháže dobré světlo na značky, které propaguje. Avatar je kontrolovaný týmem jeho tvůrců a tak se nemůže stát, že udělá něco, co není v plánu. To, jak bude prezentace značky vypadat, je předem zadefinované. Nemusíte se tedy bát, že vám váš influencer sníží prodeje, protože vyslovil nebo vykonal něco skandálního.

Spoločnost HypeAuditor také poukázala na fakt, že virtuální influencer dosahuje až trojnásobného engagement ratu v porovnání s reálným influencerem. Je to proto, že virtuální influencer dokáže všechno to, co reálný, jenom s mnohem větší precizností.

Virtuální influencer nemá chybu. Je to tak?

Řekli jsme si, že u tvorby samotného obsahu se chyby nedějí a to je pravda. Ale právě samotné digitální provedení je to, v čem spočívá nevýhoda virtuálních influencerů (zatím). Nepředstavují totiž autenticitu, která je vyhledávaná především na Instagramu. Uživatele zajímá reálný život reálných lidí. Je však na Instagramu zobrazovaná skutečná realita? To už musí posoudit každý sám.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa ALIZA (@alizarexx)

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa Miquela (@lilmiquela)

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Shudu (@shudu.gram)

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa imma (@imma.gram)

Kdo je sleduje a jaké máme u nás možnosti?

Fanoušci jsou především členové nejmladší generace od 18 do 24 let. Jsou vděčnou cílovou skupinou, když příjde na nové trendy od early adopters. Oblíbenou platformou zůstává Instagram. První virtuální influencerku už mají třeba na Slovensku. Její jméno je @bejby.blue a kromě profilu na Instagramu má také svůj vlastní videoklip. Aktuálně má na svém účtu přes 7 tisíc sledujících a stále roste.

Virtuální influencery vyhledávají světové firmy pořád častěji a pro mnohé z nich nabízí avataři na míru cestu k novým potenciálním zákazníkům. Buďte otevřeni novým možnostem prezentace vaší značky a popřemýšlejte nad vašim vlastním avatarem. My vám pomůžeme s jeho realizací a správou. Nových věcí sa nebojíme, nové věci vyhledáváme. A co vy? Jdete do toho s námi?

 

Jak citovat tento článek?

Konečně influencer dle vašich představ: Virtuální influenceři. In: Kreativ Gang [online]. 2021, 9.2.2021. Dostupné z: https://kreativgang.cz/virtualni-influenceri/

The end

Nebo ne?
Pokud tě článek zaujal a máš dotazy, napiš nám. Sleduj Gang na sockách nebo odebírej newsletter.

Podobné články