Všichni pro vás budou chtít pracovat, jinak proč budovat značku zaměstnavatele?

22. května 2024

Employer Branding. Pro mnohé stále neznámý pojem, který je důležitý pro mnoho značek. V tomto blogu vám povíme, proč ho potřebujete, jak pomáhá vaší značce růst a jak vám můžeme pomoci.

Pokud rádi posloucháte podcasty, nedávno byli naši kluci Richard Malovaný a Majo Bystričan v pořadu Očami HR, kde vám představili employer branding a podělili se o své zkušenosti. Poslechnout si ho můžete po kliknutí sem.

Employer Branding, alfa omega silné společnosti

Utváří a podporuje pověst společnosti jako zaměstnavatele. Zahrnuje hodnoty, kulturu a identitu, kterými se organizace řídí. V podstatě utváří to, jak se společnost prezentuje na trhu práce a jak ji vnímají uchazeči o zaměstnání, stávající zaměstnanci a veřejnost.

Co umí Employer Branding?

Nejde jen o to, že „hledáme“ a „tohle potřebujeme“ ke kávě v kanceláři. Employer branding zahrnuje vytvoření příběhu o tom, jaké to je pracovat pro danou společnost, vyzdvihuje její jedinečné vlastnosti, hodnoty a kulturu pracoviště.

Silná značka zaměstnavatele může přilákat velké talenty, zvýšit zisky a udržet zaměstnance. A co je nejlepší – zlepšuje také celkovou pověst a konkurenceschopnost společnosti na trhu.

Proč budovat značku zaměstnavatele?

Snížíte fluktuaci zaměstnanců.

To šetří náklady, energii a vytváří stabilní a loajální tým.

Urychlíte tak nábor zaměstnanců.

Dobré značky nemají hlavu v pejru, protože dobrý employer branding přitahuje kvalifikovanější lidi.

Vy i vaši zaměstnanci budete do práce chodit rádi.

Protože co si v práci vytvoříte, to také dostanete.

Jak vám můžeme pomoci?

V Gangu pro to máme balíček. Vytvoříme pro vás strategii budování značky zaměstnavatele. Skládá se z několika kroků:

– Budování image značky
– Náborové kampaně
– Onboarding
– Interní marketing

Vytvoříme vám konzistentní značku

Proč? Protože společnostem by mělo záležet na tom, aby se prezentovaly jako zaměstnavatel, kterého si lidé chtějí vybrat, a měly by se o to trvale snažit. Riso v podcastu řekl: „Značky, které se domnívají, že jsou první volbou nebo lídrem na trhu, přestanou investovat do aktivit v oblasti budování značky zaměstnavatele. Tehdy je vytlačí a předstihne konkurence.“ A je to pravda.

Nastavili jsme komunikaci

Známe to z osobních vztahů a platí to i v práci. Otevřená a efektivní komunikace mezi vedením a zaměstnanci je klíčová. Problémy se řeší rychle, zaměstnanci se cítí vyslyšeni, oceňováni a hrdí na to, kde pracují. To podporuje důvěru, loajalitu a pocit sounáležitosti zaměstnanců.

Hledáme inovativní náborové strategie

Kromě tradičních pracovních portálů je dobré hledat i alternativní způsoby získávání talentů. Ve společnosti Gang se nám například osvědčily personalizované SMS kampaně. Cílíte přesně, lokálně a jejich čtenost je téměř stoprocentní.

Znásobujeme výkonnost prostřednictvím kreativity

Majo to řekl v podcastu a my to dáváme i sem: „Lidé potřebují být vyrušeni, přivedeni na jiné myšlenky, odvedeni od každodenní agendy, která je může zabít, klidně teambuildingem. Lidé se baví, nejsou ve stereotypu. Tehdy se zvyšuje efektivita.“

Pro mnoho našich klientů vymýšlíme a vytváříme nezapomenutelné teambuildingy na míru. Snažíme se vymýšlet aktivity, při kterých se zaměstnanci lépe poznají a uvolní. Často dostáváme zpětnou vazbu, že tyto teambuildingy jsou neuvěřitelným nakopnutím jejich pracovního výkonu.

Každý s námi bude chtít pracovat

Vytvoříme pro vás strategii budování značky zaměstnavatele na míru. Nastavíme konzistentní komunikaci navenek i dovnitř. Provedeme vás procesy efektivního náboru a přijímání zaměstnanců. Vymyslíme atraktivní kampaně, které vás dostanou do povědomí cílové skupiny.

…a stát se vaším vysněným zaměstnavatelem.

THE END

Nebo ne? Pokud vás článek zaujal a máte dotazy, kontaktujte nás. Sledujte Gang na ponožkách nebo se přihlaste k odběru newsletteru.