Vztah založený na společných cílech: aneb když se marketing a obchod dokonale doplňují.

20. října 2023

Je to jako funkční vyvážený vztah. Když jeden vaří, druhý myje nádobí. Když jednomu dojdou společenské baterky, druhý konverzuje za dva. Tak je to i ve vztahu mezi marketingem a obchodem. Mohou pracovat odděleně. Když se však spojí a vzájemně si pomáhají, jsou efektivnější a silnější.

Personalizace přes zlato

Marketing „strká nos“ do všeho. Sbírá demografické údaje, zkoumá statistiky, sleduje, jak se zákazníci chovají při nakupování. Porovnává, co funguje u konkurence a co lidem u konkurence chybí. Obchod může tato data využít k vytvoření personalizované nabídky potenciálnímu zákazníkovi. Zákazník konečně pochopí. Konečně mu někdo nabídne něco relevantního. Konečně někdo myslí na jeho zájmy.

Stejné klíčové ukazatele výkonnosti

Říká se, že protiklady se přitahují. To rozhodně platí. Ale v našem případě je dobré, když mají obě oddělení stejné zájmy. Pro dosažení dlouhodobého růstu a úspěchu musí mít marketing i prodej stejné cíle. Musí být naladěni na stejnou vlnu a jít stejným směrem. Jejich data jsou propojená. Marketingový výkon generuje potenciální zákazníky, zatímco prodejní výkon generuje informace, které mohou marketérům pomoci zaměřit se na budoucí klienty.

Společný obsah, strategie a výsledky

Maloobchodníci mají přehled o potřebách zákazníků, protože denně hovoří přímo s potenciálními zákazníky. Marketing zase může vytvořit kreativní sdělení, které s nimi bude rezonovat. Obě strany se mohou zapojit do tvorby obsahu a strategií, nabídnout své postřehy a uspokojit všechny potřeby zákazníků. Výsledkem je marketingová a obchodní strategie, která táhne značky kupředu.

Marketingové a obchodní strategie a my

Spojujeme se s Deal Factory a pokrýváme obě oddělení. Společně vytváříme sofistikované strategie, vzájemně doplňujeme data, komunikujeme o možných zlepšeních, společně vyhodnocujeme a optimalizujeme kampaně, hledáme dobrá a inovativní řešení.

Marketingové a obchodní strategie a vy

Vše můžete mít v jednom balení. Pokud nemáte čas věnovat se marketingu, prodeji nebo ani jednomu, kontaktujte nás. Postaráme se o to, aby byla vaše značka vidět.

THE END

Nebo ne? Pokud vás článek zaujal a máte dotazy, kontaktujte nás. Sledujte Gang na ponožkách nebo se přihlaste k odběru newsletteru.