
Je to jako funkční vyvážený vztah. Když jeden vaří, druhý myje nádobí. Když jednomu dojdou společenské baterky, druhý konverzuje za dva. Tak je to i ve vztahu mezi marketingem a obchodem. Mohou pracovat odděleně. Když se však spojí a vzájemně si pomáhají, jsou efektivnější a silnější.
Marketing „strká nos“ do všeho. Sbírá demografické údaje, zkoumá statistiky, sleduje, jak se zákazníci chovají při nakupování. Porovnává, co funguje u konkurence a co lidem u konkurence chybí. Obchod může tato data využít k vytvoření personalizované nabídky potenciálnímu zákazníkovi. Zákazník konečně pochopí. Konečně mu někdo nabídne něco relevantního. Konečně někdo myslí na jeho zájmy.
Říká se, že protiklady se přitahují. To rozhodně platí. Ale v našem případě je dobré, když mají obě oddělení stejné zájmy. Pro dosažení dlouhodobého růstu a úspěchu musí mít marketing i prodej stejné cíle. Musí být naladěni na stejnou vlnu a jít stejným směrem. Jejich data jsou propojená. Marketingový výkon generuje potenciální zákazníky, zatímco prodejní výkon generuje informace, které mohou marketérům pomoci zaměřit se na budoucí klienty.
Maloobchodníci mají přehled o potřebách zákazníků, protože denně hovoří přímo s potenciálními zákazníky. Marketing zase může vytvořit kreativní sdělení, které s nimi bude rezonovat. Obě strany se mohou zapojit do tvorby obsahu a strategií, nabídnout své postřehy a uspokojit všechny potřeby zákazníků. Výsledkem je marketingová a obchodní strategie, která táhne značky kupředu.
Spojujeme se s Deal Factory a pokrýváme obě oddělení. Společně vytváříme sofistikované strategie, vzájemně doplňujeme data, komunikujeme o možných zlepšeních, společně vyhodnocujeme a optimalizujeme kampaně, hledáme dobrá a inovativní řešení.
Vše můžete mít v jednom balení. Pokud nemáte čas věnovat se marketingu, prodeji nebo ani jednomu, kontaktujte nás. Postaráme se o to, aby byla vaše značka vidět.
Nebo ne? Pokud vás článek zaujal a máte dotazy, kontaktujte nás. Sledujte Gang na ponožkách nebo se přihlaste k odběru newsletteru.