Změny FB PIXEL

26. března 2021

Změna je život. Řekli jste to Applu a ten mění pravidla pixelu Facebooku.

Pokud máte pocit, že někdo sleduje každý váš pohyb na webu, máte pravdu. Nezáleží na tom, jestli si čtete nejnovější události ve světě politiky nebo přidáváte do košíku doplňky stravy. Sleduje vás pixel Facebooku. Ten právě teď prochází novými změnami. O jaké změny se jedná? Ovlivní nějak běžného uživatele? A co tyto změny znamenají pro majitele e-shopů nebo reklamní agentury?

Jaký byl doposud pixel Facebooku?

Malý neškodný kód umístěný na webové stránce. Sbíral data, která nám umožnila zobrazit konverze z kampaní na Facebooku, vytvářet publika nebo optimalizovat. Zákazník si vložil produkt do košíku, ale nekoupil ho? Vyfoukli jsme mu to a připomněli mu to. Bylo možné sledovat neomezené množství konverzních akcí, ke kterým došlo na stránce nebo v reklamě.

Co je nový pixel Facebooku?

Malý neškodný kód umístěný na webové stránce. Jeho úloha zůstává stejná, ale pro uživatele systému iOS došlo ke změně. Společnost Apple se v aktualizaci iOS 14 rozhodla změnit způsob, jakým umožňuje pixelu Facebooku shromažďovat informace. Když uživatelé navštíví stránku, systém jim nabídne možnost zakázat sběr dat. Přesně takto fungují soubory cookie na webových stránkách.

Kvůli reklamě nemůžete zmizet z povrchu internetu.

Neznamená to, že se budete vyhýbat reklamám a že už vás nebudou sledovat. Firmy a stránky budou moci stále nastavovat události Facebook pixel a sledovat, co děláte. Jsou však omezeny na 8 konverzních událostí, které lze použít pro optimalizaci kampaní.

Stručně řečeno, i když webu omezíte shromažďování údajů, bude možné sledovat váš pohyb a události, které provádíte. Facebook však vybere pouze ty, které stránka nastavila jako prioritní. Pokud stránka nastavila konverzní událost „přidat do košíku“ jako číslo jedna a vy vložíte produkt do košíku, budou tyto údaje zaznamenány.

Je to změna k lepšímu?

Ačkoli Facebook pixel omezil počet konverzních událostí, je to dobrá zpráva pro ty z nás, kteří je nastavují. Výběrem nejrelevantnějších událostí se zpřesnil sběr dat, takže získáváme jen ty nejdůležitější údaje, které jsou pro obchodní výsledky zásadní.

Pokud jste pravidelným uživatelem, můžete využít možnosti omezit shromažďování informací o vás. Pokud jste nepravidelný uživatel a shromažďujete údaje od společnosti Pixel, utíkejte a nastavte si je znovu!

Nevíte, jak na to? Jsme tu pro vás!

Zabýváme se nejen nastavením pixelů, ale také kompletní správou sociálních sítí.

Stačí nám napsat

THE END

Nebo ne? Pokud vás článek zaujal a máte dotazy, kontaktujte nás. Sledujte Gang na ponožkách nebo se přihlaste k odběru newsletteru.