
Když se řekne rozpoznatelnost značky, co vás napadne jako první? Pravděpodobně logo. A i když máte pravdu a logo je skutečně důležitou součástí značky, budování silné identity jde nad jeho rámec. Jde o vyprávění příběhu. Vytvoření vztahu se zákazníkem. Definování silných kódů značky.
Vizuální identity děláme často a rádi. A řekneme vám, proč i vaše značka potřebuje novou identitu.
Jedinečná kombinace vizuálních, verbálních a emocionálních prvků, které vaši značku odlišují od ostatních. Určuje, jak vaše značka vypadá, komunikuje a funguje. Silná identita odráží hodnoty, osobnost a poslání vaší značky.
Ačkoli je logo ústředním vizuálním prvkem, skrývá toho vizuální identita mnohem více. Zahrnuje typografii, barevnou paletu, obrázky, designové prvky… Všechny hrají důležitou roli a přispívají ke komplexní identitě značky.
Použité písmo určuje tón hlasu a osobnost vaší značky. Tučná a futuristická písma používají technologické společnosti, zatímco elegantní písma používají značky, které chtějí působit prémiově. A obvykle se také pohybují v jiné cenové hladině.
barvy vyvolávají emoce a asociace. Proto je nezanedbávejte. Vybírejte barvy, které jsou v souladu s hodnotami vaší značky a pozitivně působí na cílovou skupinu.
Obrázky a grafika, které používáte, by měly být konzistentní a v souladu se sdělením vaší značky. Pokud jste minimalistická značka kancelářských sponek a používáte kýčovité obrázky kancelářských sponek při západu slunce, pravděpodobně neuspějete. (Nebo možná právě proto? Kdo ví.)
Tón hlasu vaší značky je způsob, jakým promlouvá k publiku. Je přátelský a neformální? Je profesionální a odborný? Dráždí a oslovuje vás přízemně? Záleží jen na vás. Důležité však je, aby byl tento hlas konzistentní ve všech komunikačních prostředcích, od příběhů na Instagramu až po newsletter, který přistane ve schránce vašeho zákazníka.
Stejně důležité je i poselství. Slogan a veškerý obsah by měl vystihovat podstatu a hodnoty vaší značky. Vše ovlivňuje to, jak vás publikum vnímá.
Cílem identity značky je kromě hezkých vizuálních prvků také vyvolat emoce. Máte slzy v očích, když vidíte vánoční reklamu na Coca-Colu? Přesně o tom mluvíme. Pronikněte svými aktivitami do přání, vzpomínek a tužeb zákazníka.
Každou chvíli vytváříme vizuální identitu. Je to pro nás magický proces, který přivádí značku k životu. Na závěr tohoto blogu vám nabízíme ukázku identit z naší tvůrčí dílny. Pokud se vám líbí, neváhejte nám napsat. Postaráme se o to, aby vaše značka dostala tvář a byla všude vidět.
Nebo ne? Pokud vás článek zaujal a máte dotazy, kontaktujte nás. Sledujte Gang na ponožkách nebo se přihlaste k odběru newsletteru.