Jsou cílovou skupinou tvého biznisu post-mileniálové? Tínedžeři, kteří mají mobily a tablety přilepené k ruce a sociální sítě jsou součástí jejich každodenního světa? Oslov generaci Z na TikToku. Na aktuálně nejstahovanější aplikaci na světě tráví až 45 minut denně a toto číslo raketově roste.
Začalo to čínskou ByteDance, poté taneční Musical.ly. Nyní je vytuningovaná verze známá pod jménem TikTok. Aplikace TikTok umožňuje nahrávat videa, které s přidáním hudby, filtrů, hashtagů a efektů pošleš do světa. Dle údajů z minulého roku dosáhl TikTok téměř 700 milionů uživatelů. Předopoklad ke konci 2021 je přes miliardu uživatelů.
Zdroj: www.datareportal.com
Víš, co má spoločného Tic Tac a TikTok? Obojí jsou návykové. TikTok je kromě toho také velmi interaktivní a rychlý. Růst oblíbenosti potvrzují statistiky. V prvním kvartálu 2020 byl TikTok nejstahovanější aplikací na světě. Překonal dokonce Facebook, Instagram a Snapchat. Průměrný denní čas, který mladí ve věku 16 až 24 let tráví na TikToku sa odhaduje na 45 minut. TikTok je dostupný ve více než 150 zemích světa. Ze statistik také vyplývá, že uživatelé TikToku využívají spíše Youtube než Instagram. A osoby aktívní na Facebooku téměř vůbec nevyužívají TikTok. Od září 2020 jsou v České republice dostupné i placené reklamní formáty, mezi prvními si TikTokovou kampaň u nás vyzkoušela třeba 02.
Zdroj: www.datareportal.com
Výzva, nebo-li challange je aktivita fungující na TikToku dokonale. Pokud se rozhodnete nějakou spustit, měla by být zajímavá (čti zábavná a odvážná) a jednoduše realizovatelná. Spuštěním takovéto výzvy „přinutíte“ uživatele k vytvoření vlastního unikátního obsahu. Videa generuje přímo cílovka, a to označováním a vyzýváním dalších uživatelů – budoucích zákazníků vaší značky. Snad nejznámější výzvou byla #icebucketchallange, která probíhala i na Instagramu. Během pandemie korona virusu se do výzvy #distancedance zapojila světová influencerka @charliedameilo. Její příspěvek vidělo 6,4 milionu lidí. Mezi známé virální challange patří #levelupchallange nebo #wipeitdownchallange s milionovými zhlédnutími.
Kromě zábavy prináší TikTok také edukaci v různých oblastech. Fungují návody na líčení či cvičení, malování nebo natáčení. Marketingově úspěšné jsou TikTok spolupráce. Značka Superdry využila k propagaci své značky právě spolupráci. Taneční choreografii australské influcenerky @sarahmagusara tancující na skladbu Where It Hurts vidělo za 24 hodin 35 milionů lidí.
Pokud jsi z Generace X nebo Y, koukáš na videa na TikToku a nerozumíš jim, je to v pořádku. Zatím co obrázkový Instagram je očím lahodící, rychlý videobsah na TikToku je plný autentických videí nižší kvality. Jeho růst je raketový a marketingový svět mu právem věnuje pozornost. Chcete také využít tento nástroj, ale netušíte jak? My víme. Jsme kreativní marketingová agentura. Připravujeme reklamní kampaně, spravujeme sociální sítě, tvoříme weby a věnujeme se tvorbě firemní identity. Pojď do toho s námi.
Marketingové minimum o TikToku [online]. Kreativ Gang CZ, 2021, 20.1.2021, 1. Dostupné z: https://kreativgang.cz/marketingove-minimum-o-tiktoku/
Nebo ne?
Pokud tě článek zaujal a máš dotazy, napiš nám. Sleduj Gang na sockách nebo odebírej newsletter.