HP, FedEx, Microsoft, Facebook, Salesforce, Google, WhatsApp, Groupon, Instagram, Uber, Pinterest, Slack.
To je jen krátký výběr světových firem, které vznikly v recesi. Určitě i současná situace přinese dost vítězů a mnohem víc poražených.
Vyberte si, do které skupiny chcete patřit vy.
I přes to, že koncem 19. století jeho firma pořád vyráběla koňské povozy, zakladatel General Motors, William Durant, zacítil podnikatelskou šanci. V roce 1904 se přesunul do nově vznikajícího automobilového průmyslu nákupem společnosti Buick Motor Company.
Poté se nenechal zastrašit přicházející krizí a 30% poklesem obchodní činnosti. Reagoval rychle a založil holdingovou společnost General motors s cílem koupit a sdružit více výrobců. Tato strategie GM zafungovala, protože se stala jednou z největších korporací v historii světa.
Společnost IBM začala s prodejem komerčních počítačů v polovině dlouhé dvouleté paniky na trzích. Zatímco v mnohých odvětvích všude kolem došlo k dvoucifernému poklesu aktivity, IBM dokázalo nejen přežít, ale i prosperovat. IBM se stalo lídrem v digitální technologické revoluci vydělávajícím biliony.
V roce 1928 bratři Walt a Roy Disney představili světu Mickey Mousa prostřednictvím jejich animovaného filmu Steamboat Willie. Poté začala 4letá finanční krize.
Bratři však věděli, že Amerika bude potřebovat úsměv víc než kdy předtím. Nadále tvrdě pracovali a ještě víc investovali do animací. Připravili svůj první celovečerní film, který představili ihned po skončení recese. Jejich dílo Sněhurka a 7 trpaslíků se stalo nejsledovanějším animovaným filmem té doby.
Nebudeme popisovat všechny příběhy. Mnohé z nich určitě znáte. Jejich seznam a velikost jejich jmen dokazují, že během krize se dá růst. Chce to „jen“ odvahu, dobrý nápad, tvrdou práci a akčnost.
Nečekáme, že to bude jednoduché. Podnikatelé jsou nuceni dělat těžká a správná rozhodnutí. Musí přemýšlet nad každou investicí velmi pozorně. Tyto ikony světového byznysu nám však můžou být inspirací. Nemělo by být nic, co nás podnikatele zastaví před realizací své vize.
Abychom trhu pomohli, přicházíme s novými produkty. Víc se o nich dočtete v dalším blogu. Nebo si domluvíme konzultaci a zjistíte jak vám umíme pomoct.
Nebo ne?
Pokud tě článek zaujal a máš dotazy, napiš nám. Sleduj Gang na sockách nebo odebírej newsletter.